Filsafat Berfikir

PANDANGAN HEDONISME | Agustus 15, 2009

Hedonism’s View of Moral Education. Hedonism believes in pleasure as the highest good and humankind’s proper or sole aim. Moral education which is based on this philosophy will result in learners who pursue satisfaction of desires or wishes or immediate physical-biological enjoyment and thus neglect the mental-spiritual aspects of the education as these aspects do not offer immediate satisfaction and physical-biological enjoyment. As a result, teachers and learners place heavy emphasis on educational activities which are concrete and useful for practical purposes in life.

Pandangan Hedonisem terhadap Pendidikan Moral
Hedonisme percaya kenikmatan tertinggi dari manusia sebagai baik dan benar atau satu-satunya tujuan. Pendidikan moral yang didasarkan pada filosofi ini akan menghasilkan peserta didik yang mengejar kepuasan keinginan atau impian atau kesenangan fisik-biologis yang segera dan lalai terhadap aspek-aspek mental rohani pendidikan sebab dianggap tidak segera menawarkan kepuasan fisik-biologis dan kesenangan. Akibatnya, peserta didik dan guru mempatkan kegiatan pendidikan yang konkrit dan bermanfaat bagi keperluan dalam kehidupan praktis sebagai titik tekan yang utama.

Sumber: http://journal.um.ac.id/index.php/ilmu-pendidikan/article/view/876


Ditulis dalam Uncategorized

Tinggalkan sebuah Komentar »

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: